lördag 6 oktober 2012

Nu har vi lärt hundarna alfabetet

Det har varit en trött vecka med lite feber, halsont och mycket värk i kroppen... inte så skoj! Men jag kämpar på, som vanligt och det brukar ju funka, så även nu.

Iris äter antibiotika som om det vore godis =) Inga problem att få i henne tabletterna och jag hoppas att de kommer att bota hennes urinvägsinfektion och jag hoppas även att det bara är den som är problemet! Jag vill ha en frisk hund, juh!

Idag har vi varit på klubben för att leka lite med vovvarna. Eva och Lotta hade arrangerat en "Alfabetstävling", ett gäng bollar hade slängts ut på en yta av 50 x 50 m, på varje boll stod det en bokstav och det gällde för hundarna att plocka in så många bollar som möjligt på 10 minuter, varje hund fick jobba i 2 minuter var. Vi var tre lag och sen gällde det för oss tvåbeningar att bilda ett så långt ord som möjligt. Vi vann!!!!!! Här är två av de stolta vinnarna


 
 
Idag har vi haft ett underbart höstväder, med sol och blå himmel. Jättehärligt!
 


Väl hemma efter dagen på klubben tog vi en härlig promenad här i området och fortsatte att njuta av dagen. Känner mig rätt nöjd!
 
Avslutar kvällen med lite egengjord äppelpaj och kaffe. Mums!
 
Kan det bli bättre?
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar