onsdag 3 oktober 2012

Då var det dags igen =)

Välkomna till min nya blogg! Här kommer jag skriva med jämna, eller kanske ojämna mellanrum, vi får se hur det blir med det!

Tänkte börja med att dela med mig av dagens goda nyheter:

Iris har en urinvägsinfektion, förhoppningsvis är det den som får henne att dricka så mycket. 10 dagar med antibiotika är ordinerat och efter det hoppas vi att allt blir bra med henne igen!

Det enda underliga med alla blodanalyser som gjordes var att ett av de tre olika prov som visar om det är något fel med levern, var något förhöjt. Det behöver inte vara något fel, ibland kan värdena ligga högre och vid nästa prov är de helt normala igen. Vi håller tummarna att allt blir bra med fina Iris!

Curry ligger trött och nöjd bredvid mig, vi hade avslutning på agilitykursen idag och fick prova på att hoppa två olika banor. Han skötte sig bra! Det roliga med agility är ju att när man gör fel, så blir det väldigt tydligt, eftersom hunden inte har en aning om hur och var och när han ska hoppa. Nu blir det till att träna handling i framtiden. Ska nog passa på att anmäla mig till en fortsättningskurs till våren, Curry tycker ju att det är helskoj. Jag är lite mer tveksam, då jag har en kropp som inte alltid vill samarbeta med mig.....

Några direkt dåliga nyheter har jag inte idag, det enda jag kan komma på är att jag inte får någon sovmorgon i morgon, utan jag måste upp som vanligt för att hinna hem och duscha innan jobbet. Torpet har ju bara "sommardusch", m a o en trädgårdsslang =) Lite kyligt nu när det bara är 6-7 grader på morgonen, inte mycket värme i den slangen då!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar