söndag 14 oktober 2012

Hösten är nog här nu.....

Mörkare, kallare och regnigare än tidigare och en j-a massa löv på marken. Nu kommer hösten med stormsteg känns det som. Har ägnat helgen åt att kratta löv, men eftersom vi har två stora ekar på tomten känns det lite som att vara ute i ogjort ärende.....

Här är några grenar av eken. De har fortfarande
sina löv kvar......
 
Robban har fixat ett oljefat, så nu kommer det bli elda av, alla löven ska väck!!!!! Haha!
 
Idag hade vi lydnadstävlingar på klubben. Jag ropade runt lydnadsklass II och det gick ju rätt bra tycker jag nog. Skönt att vår tävlingssäsong är slut nu, en tävlingshelg kvar, men då har inte jag åtagit mig någon tävling, så för mig är det slut för det här året! Det känns bra, har inte så mycket inspiration att hålla på just nu. Önskar att det fanns fler på klubben som var intresserade av att bli tävlingsledare. Just nu är vi nog bara 4 st som ska dra runt alla brukstävlingarna + lydnadstävlingarna.Det är tufft!Det känns trist att inte fler är intresserade av att utbilda sig och hjälpa till på klubben. Det är ett evigt jagande på folk som kan hjälpa till..... Men det är väl så det blivit idag. Människor vill inte jobba ideellt, de har så mycket annat att göra att de inte har tid, intresset är inte tillräckligt stort.... etc, etc, det finns nog hur många skäl som helst. Men om klubben ska leva vidare, måste flera ställa upp!
 
Förkylningen jag dragit på vill inte riktigt bryta ut, ej heller gå över, igår sov jag i soffan hela kvällen! Pojkvännen tycker nog att han har en himla rolig flickvän.....
 
Iris är inte riktigt bra, dricker mycket än och tvättar sig i rumpan mycket, kissar inte klart riktigt, utan det kommer lite till när hon går, samlar på sig vätska i kroppen.... Ska ringa Bagarmossen i morgon för att beställa tid för ett ultraljud, så att vi kan se hur det ser ut där inne i den goa rottiskroppen. Lilla, fina Iris.
 
Kollar på ett program på tv just nu, det handlar om människor som tror att de är superhjältar. De klär ut sig i hemmagjorda superhjältedräkter och ger sig ut på stan för att se till att rättvisa skipas. De tycker att de är helt normala, jag vet inte riktigt vad jag tycker.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar