onsdag 10 oktober 2012

Fyndat lite

Ibland har man tur! Igår var jag inne på en sida på internet och beställde nya glasögon. Jag hittade en sida där de hade upp till 70% rabatt och hittade där ett par hyfsat snygga glasögon. Mina förra glasögon kostade för ca 5 år sen över 6 000 kronor! De glasögonen jag hittade igår kostar totalt 435 kronor! Idag var jag inne på samma sida igen och upptäckte att rean var över. Hade jag beställt dem idag hade de kostat 1 100 kronor!!!! Tjohoo!

Jag har även vunnit en auktion på Tradera. Ett vristskydd från Back on track. Hoppas det ska göra underverk med min klena, värkande vrist! Ska vara tävlingsledare i lydnadsklass II på söndag, då kan det komma väl till pass!

Jag är fascinerad över Iris minne. Hon älskar pulkor över allt annat och plockar gärna med sig de trasiga pulkor som lämnas kvar i pulkabacken. Dessa gömmer vi undan i skogen, när hon lekt färdigt och nästa gång vi går förbi där, så springer hon och hämtar dem igen. Det kan gå både veckor och månader innan vi passerar där igen, men ändå har hon FULL KOLL på var de finns någonstans! Helt otroligt!

Hon har nu ätit antibiotika i 8 dagar. Jag tycker att hon dricker lite mindre än tidigare, men ändå för mycket. Vi får se om det minskar ännu mera. Efter lördagens lekar i skogen, så var Iris halt på höger fram, en närmare granskning visade en svullnad i handleden. Hon har blivit klenare i handlederna med åldern och den hältan är förmodligen något jag får räkna med i framtiden. Den kommer nog dyka upp efter att hon fått springa och arbeta i skogen.... Fasen, hon börjar bli gammal, lilla, fina Iris! Ändå är hon bara 7,5 år......

1 kommentar:

  1. Vad lyckosam du har varit då! Grattis!
    Även Ressu har uppnått 7,5 års ålder - och visar ibland tecken på stelhet på kvällen. Svårt att acceptera på något vis ... Men tänker man efter så är han ju nästan i min ålder ... och ska sanningen fram är jag också ganska så ledbruten nu för tiden. :-)
    Kul att du börjat blogga igen.

    SvaraRadera