söndag 13 januari 2013

Stora barn =)

Nu är mina barn stora! Den yngsta blev 18 i helgen och den äldsta blir snart 20. Undrar när de flyttar hemifrån? ;)

Hade ett trevligt kalas med syskon och vänner i lördags, med god mat och tårta! Tack Micke för all hjälp under veckan med städning och fixande. Tack Jocke för den supergoda pastasalladen. Utan er hade det aldrig blivit något kalas!

Hundträningen har stått still den här veckan, pga mycket arbete och svårt att hinna med på de lediga timmarna mitt på dagen. I onsdags tränade jag budföring och tandvisning med Curry. Han var jätteduktig!

En irriterande förkylning har lagt sordi på tillvaron, orkar inte så mycket just nu. Har det även väldigt jobbigt på mitt arbete. Jag känner mig otrevligt bemött av växelpersonalen på mitt arbete. I 9 fall av 10 så ifrågasätter de, svarar syrligt, tjurigt och irriterat! Jag har till och med börjat be om ursäkt när jag ringer, samt visa väldigt löjligt stor tacksamhet när jag får den hjälp jag behöver. Så ska det inte behöva vara! Sitter och försöker formulera ihop ett mail till ansvarig för att få svar på lite frågor som jag har. Känner av min gamla panikångest pga den stress det innebär att bli bemött på det sätt jag blir från växeln. Ska det behöva vara så? Inte kul att jobba just nu =(

Idag lyser solen och det är 10 minusgrader ute. Vi tog en liten promenad på isen. Jag tycker det är jätteläskigt! Tror att isen ska spricka hela tiden! Men vi klarade oss och hundarna var lyckliga och sprang som små tossar =)

Jag har druckit massor av te med honung och hoppas på att jag är fit for fight i morgon igen. Uppenbarligen så får man inte ens vara sjuk på mitt arbete. För då ställer jag till det för växelpersonalen så att de får jobba lite extra...... Undrar vad de har betalt för?

Suckar djupt och avslutar min gnällblogg för idag. På återhörande en annan dag när humöret är bättre och livet leker ;)) Nu blir det en tripp till Täby och basketmatch... Heja Huddinge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar