lördag 5 januari 2013

Knäckebröd och mjölk

Tänk vad gott det är att äta knäckebröd doppat i mjölk! =)

Förutom att äta har jag hunnit med att träna en hel del hund. Det känns roligare nu när jag fattat de beslut jag gjort. Curry är duktig och gör fina framsteg i sin träning. Det är roligt! Vi ska gå en privatlektion för Lotta Linusson om två veckor, det ska bli kul. Fokus kommer att ligga på fotgåendet då det är knöligt att få till och tips på hur vi ska jobba vidare med det är välkommet.

Även Iris får träna, det tycker hon är kul, men vi har jätteproblem med fokus så fort det är någon annan hund med på träningsplatsen..... men så har det ju alltid varit, fast det har blivit ännu värre nu....

Längtar efter våren! Härom dagen när vi var ute sken solen från en klarblå himmel och termometern visade 4 plusgrader. Det lockade faktiskt fram lite vårkänslor. Mysigt!

Längtar även efter att få spåra och köra uppletande igen. Skulle vilja gå en spårkurs med Curry för någon bra instruktör. Några tips på någon bra?

Nästa vecka drar arbetet igång ordentligt igen och då gäller det för mig att sätta mig ner och planera in mina träningstillfällen med hundarna. Annars kommer väl allt bara rinna ut i sanden igen....

Dagens Nalle Puh:  Om du alltid säger "vi får se" händer det aldrig någonsin någonting
                                                                                                          Källa: Nalle Puh - A.A. Milne 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar