fredag 14 december 2012

Äntligen FREDAG

Det har varit en lång vecka, med mycket snö och halka! Trodde inte jag skulle komma hem levande igår, då en bil skulle byta fil, trots att jag låg brevid honom. Jag provade att gasa, då släppte det, jag provade att bromsa, det bara gled. Trots detta lyckades han smita in framför mig med ett frimärkes marginal ungefär. Framför oss var det då en bil som låg i mittfilen i max 60 km i timmen, vilket tvingade den idiot som trängt sig före mig att bromsa......... Men hallå! Det är för fan halt ute! Och varför ligger man i mittfilen i 60 km på en 110 väg? Håll dig åtminstone till innerfilen om du är så fruktansvärt osäker på att köra i mörker och halka! Självklart ska man ta det försiktigt :), men, men....

Iris har skött sin diet med bravur, på ca 3 veckor har hon gått ner 1,1 kg. Så duktig har inte ens jag varit. Däremot har hon brutit en klo, vilket inte är så kul. Vi får se om det grejar sig den här gången med. Det är nog 4 klon hon bryter men vi har inte behövt uppsöka veterinären en enda gång, tack och lov!

Det har varit mycket nu för Irisen.... Urinvägsinfektion, juverinflammation, klobrott.... hoppas hon fått sin beskärda del nu. Hon dricker fortfarande en del, men jag tror att det är ett stressbeteende. Vi håller tummarna för att det ska bli bra nu, för fina Irisen.

Jag har ju skrivit en del om hennes osäkerhet mot andra hundar och att vi har sån otur med lösa hundar som kommer rusandes. Igår hände det igen. Fem små hundar kommer springande mot oss på elljusspåret! Jag lyckades placera Iris i en snödriva bakom mina ben och hon höll sig lugn, förmodligen för att de var så många att hon inte visste var hon skulle börja =). Husse kom springandes och försökte samla ihop sin flock. Det gick så där, de var liksom överallt!

Vi avslutar med en liten visa:

Nej, se det snöar, nej, se det snöar
Det var väl roligt, hurra!
Nu blir det vinter, nu blir det vinter
Som vi har önskat, hurra!
Då tar vi kälkarna fram och vantarna på
Och sen vi åker i backen, hej, vad det ska gå

Och fram med skidan, och fram med skidan
Och sen på backarna opp!
Vi står på näsan, vi står på näsan
Ibland när vi gör ett hopp
Men inte lipar vi, nej, det gör ingenting
Om man i drivan den mjuka ett tag rullar kring

Nej, se det snöar, nej, se det snöar
Det var väl roligt, hurra!
Nu blir det vinter, nu blir det vinter
Som vi har önskat, hurra!
Då tar vi kälkarna fram och vantarna på
Och sen vi åker i backen...

Read more: http://artists.letssingit.com/agnetha-faltskog-lyrics-nej-se-det-snoar-3q9129c#ixzz2F3V3MF8b
LetsSingIt - Your favorite Music Community



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar